Ciekawostki

Najnowsze

Co zrobić w sytuacji, gdy firma ubezpieczeniowa nie chce wypłacić odszkodowania za szkody na mieniu i osobie powstałe w wyniku kolizji drogowej? Jedynym skutecznym sposobem na dochodzenie roszczeń z tytułu wypłaty należnych odszkodowań jest szukanie specjalizującego się w prowadzeniu spraw z firmami ubezpieczeniowymi. Większa i szersza znajomość różnych przepisów prawnych pozwala często dużo bardziej skutecznie wywalczyć duże sumy odszkodowań nawet w wydawałoby się beznadziejnej sytuacji.

Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu poinformowała o wydaniu publikacji na temat efektywności różnych rodzajów badań marketingowych. Publikacja wydana została pod patronatem Instytutu Badawczego IPC z Wrocławia, specjalizującego się w prowadzeniu profesjonalnych badań marketingowych i badań produktów przy zastosowaniu najnowocześniejszych metod badawczych takich jak Studio CATI.


Dodany przez Grzegorz Żak | 2019/11/08

Jak określić potrzeby konsumenta?




W bardzo wielu sytuacjach niezwykle istotne jest przede wszystkim to , co na temat danego produktu lub usługi myślą konsumenci.

Dlatego coraz częściej wykonuje się między innymi badania marketingowe, którym zadaniem jest poznanie opinii rynku nie tylko jak chodzi o konkretne produkty już obecne na rynku, ale także o takie które na ten rynek dopiero będą wprowadzane.

Jednak nie jest łatwo przeprowadzić tego typu badania, dlatego obecnie nikt nie zajmuje się tym samodzielnie. Badania opinii społecznej zazwyczaj bowiem wykonywane są przez odpowiednie instytucje, które doskonale znają ten temat i przede wszystkim są do tego odpowiednio przygotowane. Kiedyś badania opinii publicznej przeprowadzane były tylko i wyłącznie bezpośrednio bardzo często ankieterzy pytali o opinie osoby na ulicach lub chodzili po domach i wypełniali odpowiednie ankiety. Dzisiaj takie sposoby odeszły do lamusa, jest bowiem coraz więcej nowszych, takich jak badania online lub też ankiety przeprowadzane przy pomocy telefonów.

Bardzo często wykonuje się też badania opinii mieszkańców, na przykład konkretnego osiedla lub miejscowości w kwestiach które ich najbardziej dotyczą. Może to być ich reakcja na przebudowę dróg, powstanie nowych supermarketów lub podobne stawiane im pytania. Ma to ogromne znacznie, żadna firma bowiem nie zainwestuje na przykład w budowę supermarketu w mieście, gdzie znaczna większość mieszkańców nie widzi takiej potrzeby i nie jest zainteresowana. Często także wykonuje się badania polityczne, szczególnie przed wyborami. Pozwala to między innymi na stwierdzenie tego, w jakich miejscach kraju konkretna partia może liczyć na największą ilość głosów. Zazwyczaj to właśnie w tych miejscach ich kampanie wyborcze prowadzone są z największym rozmachem.

Na wynikach takich właśnie badań opiera się strategia rozwoju bardzo wielu firm, dlatego też zlecają ich one coraz więcej. Ponieważ nie ma problemu ze znalezieniem profesjonalnie zajmujących się tym firm, wykonanie takich badań trwa dzisiaj dość krótko.

Fotorelacja


marketing
pr
badania